Menu
The Anomaly The Anomaly

The Anomaly

Teatru: Teatrul National Marin Sorescu
Lista mea
Înregistrează-te pentru a adăuga piesa în lista ta de favorite

Descrierea spectacolului

Synopsis

“The modern world is changing at an alarming rate. In recent years we are exposed to the uncertain, the unexpected, the unknown. In the world of anomalies, we were forced to leave our comfort zone and adapt regardless of the situation.

The Anomaly is a show about nine different people in moments of crisis and their reactions to unpredictable anomalies that will upend their everyday lives. In this captivating, musical and poetic performance, electronic fragments are combined with polyphonic melodies. The actors dance dynamic choreographies to the rhythm of the poetic text inspired by the theater of the absurd.

This is the universal story of people’s exceptional ability to adapt to any circumstances.” (Natasza Sołtanowicz)

 

The creative team

The show The Anomaly is created at the Craiova National by the Polish artistic collective called [in between] and established in 2017. The founders are Natasza Sołtanowicz, Joanna Kowalska, Marianna Syska and Grzegorz Bieńko. They create theater that challenges well-established conventions, with a primary focus on image and music. Metaphorical language and poetic imagery are their hallmarks.

In their poetic texts for the stage, the group gravitates towards topics such as human identity in the uncertain contemporary world, the perception of time and the relationship of humans to the environment. They are heavily inspired by folk tales and various myths.

[in between] produces performances in both institutional and off-stage theaters for children, teenagers and adults. Their most famous performance, Weirdos, was presented at the OFF d’Avignon Festival in France, won the Grand Prize at the PRO-CONTRA festival in Szczecin (Poland) and the International Theater Network Festival in Craiova (Romania).

In the future, they also plan to organize opera performances and concerts.

 

https://www.facebook.com/inbetweengroup

https://www.instagram.com/in_between_group

 

Chronicles:

 

  • “Beginning with a scene in which several employees of a company meet at a meeting to find solutions to the created situation, about which no one knows anything, The Anomaly confronts us with an Ionesian universe translated into a corporate note. Ramona Drăgulescu goes through a score with extraordinary meticulousness that highlights her remarkable ability to transpose the text into subtleties, whether gestural, mimic or oratorical. I savored his moment with every word spoken.

(…) Fear, the unknown, the inevitable, the absurd, the incomprehensible. All are gathered in the esoteric character embodied by Monica Ardeleanu, who emerges from the postal package as if from a Pandora’s box, unleashing chaos in a hypnotic cry. (…)

The Anomaly it was a revelation. A show in which I saw the actors of the “Marin Sorescu” Theater totally dedicated to a brave, controversial, abysmal stage experiment, proving that they can do anything, from singing, to choreography or domesticating texts that are not easy to give up.”

Călătorie în abis. Anomalia, by Anda Simion, Cochilia Andei, 30 oct. 2023 https://cochiliaandei.wordpress.com/2023/10/30/calatorie-in-abis-anomalia/

  • „… Anomalia, desfășurată pe un spațiu scenic în care se valorifică şi zidul de sus, tavanul, şi comicul, şi grotescul, e un spectacol construit atent, cu finețe – doar ea poate calibra forța – şi, dacă mi-e permis încă un cuvânt riscant, cu inimă. Asta am simțit în jocul actorilor (un Cătălin Miculeasa cu un fel de a privi pe care nu îl descoperisem până acum, o Petronela Zurba şi eterică şi precisă, o Ramona Drăgulescu încântătoare, un Nicolae Vicol surprinzător, comparativ cu rolurile în care l-am văzut până acum, un Cătălin Vieru admirabil şi el, la fel precum şi Iulia Colan, Ștefan Cepoi, Monica Ardeleanu și Costinela Ungureanu), în personajul colectiv pe care îl formează şi care-i prezent acolo constant…”

Mădălina Nica, Et in Anomalia ego, SpectActor nr.3/2023

 

  • „Asta a reușit regizoarea poloneză Natasza Sołtanowicz, lidera unei echipe care a montat un spectacol frapant. Este un corolar de efecte tehnice, în principal, plus performanță actoricească și puțin text. Puse la un loc, dau un spectacol intens, cu atenție la detaliu, luminos, o cronică a lumii contemporane și a pericolelor care ne pasc. Filmul SF este luat ca verosimil, ironia nu lipsește, mai ales că sunt niște locuri comune: corporația, cadoul care trezește Răul, schema cu scăparea în munți, zombi & company, inevitabila vizită la psiholog, lupta cu tine însuți, abolirea timpului, reorganizarea lumii într-un cosmopolitism interplanetar și terapia prin artă.”

Ana Paraschivescu, Anomalia, SpectActor nr. 3/2023

 

  • „Unul din principalele elemente ce au stat la baza spectacolului este timpul și relația noastră cu timpul. Nu doream să lansăm o teorie de-a gata, ci mai degrabă să încurajăm reflecție asupra a ceea ce înseamnă timpul pentru noi și felul în care ne influențează viața de zi cu zi. Ne interesează omul modern, care este un captiv al mișcării în sensul acelor de ceasornic. Omul a fost dintotdeauna sclavul timpului, dar probabil nu a fost niciodată nevoit să se piardă pe sine pentru a-i urma ritmul. Dar timpul este stabil, are o constantă. (…) De aceea această viziune a absenței ticăitului unui ceas, deși utopică, este superbă. Obiectivul meu nu era acela de a crea o nouă dimensiune temporală, ci de a crea spațiu într-o dimensiune existentă, binecunoscută, asupra căreia am putea avea control absolut .”

Natasza Sołtanowicz, interviu realizat de Nicolae Coande, SpectActor nr. 3/2023

Bilete la The Anomaly

Momentan nu sunt reprezentații programate.