Menu
Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei) Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)

Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)

Teatru: Teatrul Național ”Vasile Alecsandri”
Lista mea
Înregistrează-te pentru a adăuga piesa în lista ta de favorite

Descrierea piesei

O colaborare între Teatrul Național Iași, FaPt – Fabrica de Artă și Producție Teatrală și Centrul Cultural German Iași
Distribuția:
Oana Severin (vioară)
regie/scenariu/stage design: Tilman Hecker
asistent regie/producător delegat/dramaturgy adviser: Biatrice Cozmolici
costume: Rodica Arghir
muzică și aranjament muzical: Ramona Cojocaru, Oana Severin
light design: Bogdan Pălie, Iulian Ipate, Tilman Hecker
sound design: Adrian Păduraru
traducere scenariu: Radu Cucuteanu, Maria Teodora Medeleanu, Alexandra Bandac

„Mașina Apocalipsei” se bazează pe trei lucrări diferite, cu trei scriitori diferiți. În nuvela science-fiction „Mașina se oprește” (1908), E.M. Forster descrie o lume în care omenirea s-a retras în subteran, în care toți trăiesc izolați în camerele lor, dar interconectați. Forster a inventat Skype-ul ca science fiction, cu 95 de ani înainte ca Skype-ul să fi fost introdus pe piață, în 2003. Apocalipsa (1931) de D.H. Lawrence este o lectură critică asupra Revelației Sfântului Ioan, ultima carte a Bibliei. Cartea, în care întreaga lume, inclusiv cosmosul este distrus, este o viziune a lumii în care alesul va trăi într-un oraș din Cristal care nu are nevoie de soare sau de lună ca să strălucească. Cartea Revelației este o sursă de inspirație pentru Lawrence, un prilej pentru a ne reaminti că suntem încă parte din cosmos și dependenți de lume, indiferent de cât de mult progresăm tehnologic și oricât de independenți ne-am simți. În cele din urmă, Homo Deus (2016) de Yuval Noe Harari privește în viitor, în punctul în care Homo Sapiens se transformă din ce în ce mai mult în Homo Deus, în cyborgi cu abilități supraomenești. Ceea ce începe cu sisteme aghiotante, stimulatoare cardiace, chirurgie plastică se transformă în inginerie genetică a plantelor, animalelor și, în cele din urmă, a copiilor. „Mașina Apocalipsei” conectează trecutul și prezentul cu un viitor. În timp ce ne dorim să avem o perspectivă pozitivă asupra timpurilor ce vor să vină, vrem, de asemenea, să rămânem în legătură cu vremurile din care provenim. (Tilman Hecker)
Spectacolul este construit pe metoda devised theatre (creație colectivă), care implică o revitalizare a modului de producție și a practicilor artistice din teatrul contemporan.
Spectacolul este realizat în cadrul proiectului “UnderAct – Program de rezidențe și mobilitate artistică”, cu sprijnul Primăriei Municipiului Iași, având scopul de a oferi artiștilor ieșeni oportunități de explorare a procesului de creație, prin facilitarea schimbului de experiență între artiști din spațiul cultural național și internațional.

Reprezentații

Momentan nu sunt reprezentații programate.

Spectacole similare

Vezi piesa
Unrecital aniversar: Maxim Belciug și chitara
Unrecital aniversar: Maxim Belciug și chitara
Joi, 25 aug. ora 19:00 Bucuresti, Unteatru
Vezi piesa
Gipsy in Blue
Gipsy in Blue
Luni, 15 aug. ora 20:00 Durată: 1h 30m Bucuresti, Teatrul Elisabeta
Vezi piesa
Mașinăria. Musicalul
Mașinăria. Musicalul
Sâmbătă, 10 sept. ora 19:30 Regie: Alexander Hausvater, Alex Burcă, Patricia Katona Scenografie: Adina Mastalier Bucuresti, Teatrul Naţional „I.L. Caragiale”
Vezi piesa
Toxic
Toxic
Vineri, 2 sept. ora 20:30 Regie: Florin Piersic Jr, Mihai Androne Scenografie: Mihai Androne Durată: 1h 15m Bucuresti, Teatrul Naţional „I.L. Caragiale”
Vezi piesa
Neliniștiți – proiecție de film
Neliniștiți – proiecție de film
Sâmbătă, 20 aug. ora 21:00 Bucuresti, Unteatru
Vezi piesa
Valsul Hazardului
Valsul Hazardului
Vineri, 26 aug. ora 19:30 Regie: Ingrid Bonța Durată: 1h Bucuresti, Teatrul Masca