Marina şi Ulay

Regie: Alexandru Nagy
Durată: 50 minute

Urmărește
Înregistrează-te pentru a urmări piesa

Descriere piesă

Autor: Edith Negulici

Regia și scenografia: Alexandru Nagy

Sound design: Dani Ionescu, Andrei Doboș

Coregrafia: Momo Sanno

Concept video: Liviu Alecu

Gen: Performance

Limba: Română

Premieră: 21 & 22 mai 2021

Supranumită „bunica artei performative”, Marina Abramović s-a născut în 1946 la Belgrad. Și-a început cariera de artistă performativă în anii ‘70, pe vremea când studia la Academia de Arte Frumoase din Belgrad, multe dintre lucrările ei timpurii fiind o formă de rebeliune față de educația ei strictă. În performance-urile ei, Abramović își folosește corpul ca pe un instrument de testare a propriilor limite fizice și mentale, provocând spectatorii să iasă din atitudinea de contemplare pasivă. Lucrările sale sunt caracterizate de rezistență și durere, repetiție și durată, precum și de accentul pus pe interacțiunea cu publicul.

Marina Abramović conduce Institutul „Marina Abramović”, unde predă abordarea durațională asupra artei performative, numită Metoda Abramović și este unul din pionierii artei performance, un icon al artei contemporane, un univers. Creația ei se întinde pe aproximativ 50 de ani, timp în care a chestionat până la extrem limitele corpului și ale minții. Totodată, a avut un interes deosebit pentru relația dintre artist și public. A primit „Leul de Aur” la categoria „Cel mai bun artist”, în cadrul Bienalei de la Veneția din 1997 pentru instalația „Balkan Baroque”.

În 2010, peste 750.000 de oameni au venit să vadă „The Artist is Present”, retrospectiva de la MoMA a Marinei Abramović, sperând să aibă șansa de a sta în fața ei și de a comunica non-verbal cu ea în cadrul unui performance fără precedent, care a durat peste 700 de ore. Această celebrare a 50 de ani de artă performativă revoluționară a demonstrat încă o dată că Marina Abramović este o adevărată forță a naturii.

„Am simțit libertatea absolută. Am simțit că trupul meu nu are limite. Că durerea nu contează. Că nimic nu contează. Și asta mi-a dat un sentiment de euforie.” (Marina Abramović)

„Marina şi Ulay omagiază personalitatea copleșitoare a superstarului Marinei Abramović, într-o mitologie dramatică a creației sale artistice extreme și captivante. Viața și opera ei sunt fascinante. Marina, împreună cu Ulay, este tot. Trăiește performance-urile și performează viața. Și totul este dragoste. Dar Marina este un uragan. E prea frumoasă, prea creativă şi prea puternică pentru Ulay. «Un artist ar trebui să evite să se îndrăgostească de alt artist», spune un manifest al Marinei Abramović, dar Marina încalcă regulile jocului!” (Edith Negulici)

„La ce sunt făcute regulile, dacă nu pentru a fi încălcate?” (Marina Abramović)

„Un spectacol de teatru mai aproape de performance ca niciodată, care nu are menirea de a recrea momentele emblematice realizate de cei doi mari artiști, ci doar de a instiga publicul să «scormonească» în arhivele online, galerii și muzee. Să aprindă nimbul de foc al curiozității spectatorului. Având la bază celebrul moment al reîntâlnirii de la MoMA din 2010, spectacolul dezvăluie partea nevăzută a relației-tsunami dintre cele două forțe creatoare.” (Alexandru Nagy)

Distribuție

Reprezentații

Joi, 8 iulie, ora 19:00
Teatrul Evreiesc de Stat, Teatrul Evreiesc
125 locuri disponibile

Bilete

Reprezentații

Joi, 8 iulie, ora 19:00
Teatrul Evreiesc de Stat, Teatrul Evreiesc
125 locuri disponibile

Bilete

Descriere piesă

Autor: Edith Negulici

Regia și scenografia: Alexandru Nagy

Sound design: Dani Ionescu, Andrei Doboș

Coregrafia: Momo Sanno

Concept video: Liviu Alecu

Gen: Performance

Limba: Română

Premieră: 21 & 22 mai 2021

Supranumită „bunica artei performative”, Marina Abramović s-a născut în 1946 la Belgrad. Și-a început cariera de artistă performativă în anii ‘70, pe vremea când studia la Academia de Arte Frumoase din Belgrad, multe dintre lucrările ei timpurii fiind o formă de rebeliune față de educația ei strictă. În performance-urile ei, Abramović își folosește corpul ca pe un instrument de testare a propriilor limite fizice și mentale, provocând spectatorii să iasă din atitudinea de contemplare pasivă. Lucrările sale sunt caracterizate de rezistență și durere, repetiție și durată, precum și de accentul pus pe interacțiunea cu publicul.

Marina Abramović conduce Institutul „Marina Abramović”, unde predă abordarea durațională asupra artei performative, numită Metoda Abramović și este unul din pionierii artei performance, un icon al artei contemporane, un univers. Creația ei se întinde pe aproximativ 50 de ani, timp în care a chestionat până la extrem limitele corpului și ale minții. Totodată, a avut un interes deosebit pentru relația dintre artist și public. A primit „Leul de Aur” la categoria „Cel mai bun artist”, în cadrul Bienalei de la Veneția din 1997 pentru instalația „Balkan Baroque”.

În 2010, peste 750.000 de oameni au venit să vadă „The Artist is Present”, retrospectiva de la MoMA a Marinei Abramović, sperând să aibă șansa de a sta în fața ei și de a comunica non-verbal cu ea în cadrul unui performance fără precedent, care a durat peste 700 de ore. Această celebrare a 50 de ani de artă performativă revoluționară a demonstrat încă o dată că Marina Abramović este o adevărată forță a naturii.

„Am simțit libertatea absolută. Am simțit că trupul meu nu are limite. Că durerea nu contează. Că nimic nu contează. Și asta mi-a dat un sentiment de euforie.” (Marina Abramović)

„Marina şi Ulay omagiază personalitatea copleșitoare a superstarului Marinei Abramović, într-o mitologie dramatică a creației sale artistice extreme și captivante. Viața și opera ei sunt fascinante. Marina, împreună cu Ulay, este tot. Trăiește performance-urile și performează viața. Și totul este dragoste. Dar Marina este un uragan. E prea frumoasă, prea creativă şi prea puternică pentru Ulay. «Un artist ar trebui să evite să se îndrăgostească de alt artist», spune un manifest al Marinei Abramović, dar Marina încalcă regulile jocului!” (Edith Negulici)

„La ce sunt făcute regulile, dacă nu pentru a fi încălcate?” (Marina Abramović)

„Un spectacol de teatru mai aproape de performance ca niciodată, care nu are menirea de a recrea momentele emblematice realizate de cei doi mari artiști, ci doar de a instiga publicul să «scormonească» în arhivele online, galerii și muzee. Să aprindă nimbul de foc al curiozității spectatorului. Având la bază celebrul moment al reîntâlnirii de la MoMA din 2010, spectacolul dezvăluie partea nevăzută a relației-tsunami dintre cele două forțe creatoare.” (Alexandru Nagy)

Distribuție