Hamlet în sos picant

Hamlet în sos picant

Regie: Alexandru Jitea
Scenografie: Liliana Cenean

Urmărește
Înregistrează-te pentru a urmări piesa

Descriere piesă

O tragedie shakespeariană văzută… din bucătărie, prin ochii servitorilor și ai bucătarilor. Cu Hamlet în sos picant a lui Aldo Nicolaj, bine-cunoscuta poveste despre răzbunare și dreptate capătă valențe noi, o încărcătură mai degrabă comică decât tragică. Personajele noi introduse de dramaturgul italian – Froggy, Cathy, Inge și Breck – transformă dictonul „a fi sau a nu fi” în „a mânca sau a nu mânca”, făcând din gătit arta supremă: „Și bucătăria e diplomație, armă de pace și armă de război”. Hamlet, Ofelia, Claudius și ceilalți eroi shakespearieni intră în plan secund, evoluând aproape caricatural, împinși într-o zonă ce frizează absurdul. Dar și în bucătărie, unde se gătesc feluri luxuriante, pantagruelice, impresionante prin titulatura lor – găină faraonă à la Sfinx, ficat à la Prometeu, limbă à la Plutarh, sufleu de fasole à la trompeta Judecăţii de Apoi, biftec în sânge de fiord, focaccia cu piper à la Medeea etc. –, personajele lui Aldo Nicolaj acționează mânate de aceleași slăbiciuni și defecte, de gelozie, arivism, nevoia de răzbunare. E ca și cum personajele din umbră, ignorate până acum, își iau, în sfârșit, revanșa și se joacă demiurgic, dar tot în nota qui-pro-quo-ului tipic dramaturgului englez, cu marii eroi shakespearieni, pe care îi lasă să se anihileze reciproc, în timp ce în bucătărie viața merge mai departe și restul e… mâncare.

Distribuție

Galerie media

Reprezentații

Momentan nu sunt reprezentații programate.

Reprezentații

Momentan nu sunt reprezentații programate.

Descriere piesă

O tragedie shakespeariană văzută… din bucătărie, prin ochii servitorilor și ai bucătarilor. Cu Hamlet în sos picant a lui Aldo Nicolaj, bine-cunoscuta poveste despre răzbunare și dreptate capătă valențe noi, o încărcătură mai degrabă comică decât tragică. Personajele noi introduse de dramaturgul italian – Froggy, Cathy, Inge și Breck – transformă dictonul „a fi sau a nu fi” în „a mânca sau a nu mânca”, făcând din gătit arta supremă: „Și bucătăria e diplomație, armă de pace și armă de război”. Hamlet, Ofelia, Claudius și ceilalți eroi shakespearieni intră în plan secund, evoluând aproape caricatural, împinși într-o zonă ce frizează absurdul. Dar și în bucătărie, unde se gătesc feluri luxuriante, pantagruelice, impresionante prin titulatura lor – găină faraonă à la Sfinx, ficat à la Prometeu, limbă à la Plutarh, sufleu de fasole à la trompeta Judecăţii de Apoi, biftec în sânge de fiord, focaccia cu piper à la Medeea etc. –, personajele lui Aldo Nicolaj acționează mânate de aceleași slăbiciuni și defecte, de gelozie, arivism, nevoia de răzbunare. E ca și cum personajele din umbră, ignorate până acum, își iau, în sfârșit, revanșa și se joacă demiurgic, dar tot în nota qui-pro-quo-ului tipic dramaturgului englez, cu marii eroi shakespearieni, pe care îi lasă să se anihileze reciproc, în timp ce în bucătărie viața merge mai departe și restul e… mâncare.

Distribuție

Galerie media