Biedermann și incendiatorii

Regie: Gavriil Pinte
Scenografie: Roxana Ionescu
Durată: 1h 30m

Urmărește
Înregistrează-te pentru a urmări piesa

Descriere piesă

„BIEDERMANN … ”– însemnări regizorale

Sunt piese de teatru care devin uneori mai „de actualitate” decât atunci când au fost scrise. Poate că e meritul dramaturgilor cu pricina (că au lăsat piesele deschise spre evenimente ulterioare), dar sigur e și vina istoriei. BIEDERMANN ȘI INCENDIATORII este una dintre aceste piese.
Atentatele extremismului (oare ce tribunal judecă aceste crime împotriva umanității???) au făcut din textul lui Max Frisch o piesă de o actualitate acută. Mărturisesc că nu mă interesează, ca regizor, actualitatea imediată, cred mai degrabă în spectacolele care se raportează la o actualitate continuă.
Și nu mă interesează actualitatea imediată fiindcă teatrul n-a rezolvat niciodată și nicăieri probleme sociale sau politice (asta se știe!, activiștii de stânga sau de dreapta nu au cum să se prefacă, n-au cum să ne convingă de contrariu nici dacă organizează 7 mese rotunde, 8 pătrate și 13 festivaluri inteligente despre subiectele la modă, cele care se poartă în sezonul vară-toamnă sau tendințe pentru iarnă-primăvară). Cred că teatrul lucrează spre alte zone. În cazul nostru, dacă extremiștii , de care e vorba-n spectacol , vin la teatru (Doamne – ferește!), vin cu alte scopuri decât să se îndrepte. Crede cineva că vine la teatru vreun extremist, vede spectacolul și, drept consecință, lasă atentatele? Hai să fim serioși (în sensul în care zice Radu Cosașu că viața nu trebuie luată în tragic, ci în serios!).

Spectacolul încearcă să fie o radiografie a „dialogului” dintre extremism, ca fapt inuman, criminal pe de-o parte și tolerarea inumanului, ca fapt la fel de criminal pe de altă parte. Răul și compromisurile de acceptare ale răului. Atentatele criminale și ipocrizia (inclusiv a „corectitudinii politice”) care le acceptă. Extremismul și lașitatea. Extremismul și prostia (în ordine spirituală prostia e un păcat). Culpa ipocriziei, a lașității complice și a prostiei descurcărețe, consecințele lor… fizice și spirituale.
Gavriil Pinte

Secția Germană – spectacol prezentat în limba germană, cu traducere în limba română
DATA PREMIEREI: 5 NOIEMBRIE 2016

Distribuție

Reprezentații

Momentan nu sunt reprezentații programate.

Reprezentații

Momentan nu sunt reprezentații programate.

Descriere piesă

„BIEDERMANN … ”– însemnări regizorale

Sunt piese de teatru care devin uneori mai „de actualitate” decât atunci când au fost scrise. Poate că e meritul dramaturgilor cu pricina (că au lăsat piesele deschise spre evenimente ulterioare), dar sigur e și vina istoriei. BIEDERMANN ȘI INCENDIATORII este una dintre aceste piese.
Atentatele extremismului (oare ce tribunal judecă aceste crime împotriva umanității???) au făcut din textul lui Max Frisch o piesă de o actualitate acută. Mărturisesc că nu mă interesează, ca regizor, actualitatea imediată, cred mai degrabă în spectacolele care se raportează la o actualitate continuă.
Și nu mă interesează actualitatea imediată fiindcă teatrul n-a rezolvat niciodată și nicăieri probleme sociale sau politice (asta se știe!, activiștii de stânga sau de dreapta nu au cum să se prefacă, n-au cum să ne convingă de contrariu nici dacă organizează 7 mese rotunde, 8 pătrate și 13 festivaluri inteligente despre subiectele la modă, cele care se poartă în sezonul vară-toamnă sau tendințe pentru iarnă-primăvară). Cred că teatrul lucrează spre alte zone. În cazul nostru, dacă extremiștii , de care e vorba-n spectacol , vin la teatru (Doamne – ferește!), vin cu alte scopuri decât să se îndrepte. Crede cineva că vine la teatru vreun extremist, vede spectacolul și, drept consecință, lasă atentatele? Hai să fim serioși (în sensul în care zice Radu Cosașu că viața nu trebuie luată în tragic, ci în serios!).

Spectacolul încearcă să fie o radiografie a „dialogului” dintre extremism, ca fapt inuman, criminal pe de-o parte și tolerarea inumanului, ca fapt la fel de criminal pe de altă parte. Răul și compromisurile de acceptare ale răului. Atentatele criminale și ipocrizia (inclusiv a „corectitudinii politice”) care le acceptă. Extremismul și lașitatea. Extremismul și prostia (în ordine spirituală prostia e un păcat). Culpa ipocriziei, a lașității complice și a prostiei descurcărețe, consecințele lor… fizice și spirituale.
Gavriil Pinte

Secția Germană – spectacol prezentat în limba germană, cu traducere în limba română
DATA PREMIEREI: 5 NOIEMBRIE 2016

Distribuție