Menu
Cristina Uta

Cristina Uta

Coregraf, Regizor
Lista mea
Înregistrează-te pentru a adăuga piesa în lista ta de favorite

Urmărește pe:

În echipa pieselor

Momentan nu există reprezentații viitoare.

Despre Cristina Uta

Cristina Uta este un maestru de balet recunoscut la nivel international, cunoscut pentru predarea sa exceptionala si abordarea inovatoare. S-a născut în București, România, și a absolvit Academia Națională de Balet din orașul ei natal în 1993. În același an, s-a alăturat Baletului Național Român din București, unde a urcat rapid la funcția de dansatoare principală. În cei opt ani ai săi la Baletul Național, Cristina a evoluat și ca dansatoare principală la Cincinnati Ballet Company din SUA și Ballet de Santiago din Chile.

Cristina a dansat în roluri principale în multe balete clasice, inclusiv Lacul lebedelor, Paquita, La Bayadere, La Fille Mal Gardée, Don Quijote, Giselle, Raymonda, Spărgătorul de nuci și altele. De asemenea, a cântat în coregrafii neoclasice și post-moderne ale unor coregrafi apreciați precum George Balanchine, Ricardo Nunez, Dietmar Seyffert, Val Caniparoli și Lode Devos. Ea a fost instruită și antrenată de figuri apreciate din lumea dansului, inclusiv Janet Sassoon, care o antrenase și pe Natalya Makarova și alte balerine renumite, precum și de Ivan Nagy (fost dansator principal la American Ballet Theatre și fost director artistic al Ballet de Santiago în Chile), Maya Plisetskaya și Peter Breuer (coregraf internațional, director și consilier artistic la Baletul Salzburg din Austria).

În 2001, Cristina Uta s-a alăturat Baletului Salzburg din Austria, unde și-a continuat cariera de dansatoare principală. Între 2003 și 2009, a lucrat ca asistent coregraf și maestru de balet la Baletul din Salzburg la Teatrul de Stat din Salzburg. Cristina a rămas director de repetiții pentru producțiile lui Peter Breuer în Austria și în străinătate. Breuer a creat multe balete și roluri semnificative pentru ea, inclusiv Titania în Visul unei nopți de vară, Carmen, Lulu, Lady Potiphar în Legenda lui Joseph, Nadezhda von Meck în Ceaikovski și Katharina în The Taming of the Shrew. În 2005, Peter Breuer a primit premiul Maya Plisetskaya pentru Carmen din Salzburg, o producție în care Cristina Uta a dansat rolul principal.

Dezvoltarea Cristinei ca trainer și coregraf se bazează pe peste două decenii de experiență scenică, pregătire și diverse repertorii care se extind de la baletul clasic la teatrul de dans și alte lucrări de dans contemporan. Ca coregraf, a colaborat cu diverse instituții, printre care Baletul Salzburg de la Teatrul de Stat din Salzburg din Austria, Opera de Stat Ruse din Bulgaria, Schlote Production din Austria și Opera Națională Brașov din România.

Ca pedagogă de dans și balet, Cristina Uta are o vastă experiență în predarea antrenamentului de balet, tehnică pointe, antrenament de repertoriu și bodywork alternativ. Ea a predat timp de peste 20 de ani la ateliere internaționale, școli profesionale de balet și companii profesionale de balet și dans contemporan, lucrând cu artiști renumiți precum Peter Breuer, Maya Plisetskaya, Cynthia Gregory și Ildiko Pongor. Cristina a predat la diferite instituții, inclusiv Baletul Salzburg, Baletul de Stat din Viena, Baletul Leipzig, TANZLIN.Z și TANZ_KASSEL. Pe lângă experiența de predare, ea a urmat un master în pedagogia dansului la Universitatea privată Anton Bruckner din Linz, Austria, extinzându-și cunoștințele și expertiza în domeniu. Ea a predat, de asemenea, la ateliere internaționale, inclusiv la Academia Internațională de Balet din Salzburg.

Metoda de predare a Cristinei, „Tehnica de balet compus”, a câștigat o recunoaștere pe scară largă pentru abordarea sa excepțională care integrează tehnicile de balet cu principiile tehnicilor de dans post-modern, sport și practica somatică. Accentul pe care îl pune pe virtuozitate este ceea ce îi distinge tehnica și i-a câștigat marele elogi de la dansatori și instructori deopotrivă. Dând putere dansatorilor să-și extindă vocabularul de mișcare și să-și exploreze potențialul creativ, metoda Cristinei cultivă un sentiment mai profund de artă și individualitate în spectacolele lor. Prin această metodă, Cristina își propune să ajute dansatorii să-și deblocheze întregul potențial și să obțină o expresie mai autentică și mai personală în arta lor.

Pe baza experienței sale de dansatoare, Cristina Uta recunoaște importanța metodelor de autoîngrijire. Studiile sale în psihologie, mindfulness și coaching au determinat-o să includă metoda „Coaching for Excellence” pentru dansatori, dând putere tinerilor artiști și studenților să își atingă cel mai înalt potențial.

Din 2017, Cristina Uta este directorul artistic al Dance Vision din Austria, o echipă dedicată creării, interpretării și producerii de lucrări artistice, de înaltă calitate, care împărtășesc călătorii de inspirație cu societatea. Experiența ei în predarea antrenamentului de balet, combinată cu experiența sa vastă pe scenă și metodele de predare inovatoare, au făcut-o o figură foarte respectată în lumea dansului.

În echipa pieselor

Coregraf
în A Labyrinthine Trail
Detalii